شعر:درس دانشگاه امام حسین(ع)

آبخورگ زادگاه من است .گرچه سال هاست من همچون صدها خانواده دیگر آبخورگی مجبور به مهاجرت شده ام .و شاید تا هجرت ابد ی دیگر در آن جا مسکن نگزینم ،اما برای همیشه آبخورگ زادگاه و وطن من است. و به آن عشق می ورزم که پیامبر فرمود:«حب الوطن من الایمان».

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

می روم اندر مــــــــــــــــــنای عشق ، منزل می کنم   

منسک حـــــــــــج را در این هنگامه   ، کامل می کنم  

عــــــــــــــــــید قربانی بپا سازم  در این  صحرای تف  

  زندگی  در کام اهـــــــریمن  هـــــــــــلاهل می کنم

در منا لبــــــــــــــــیک می گویم به مرگ ســرخ خویش 

 آری آری دل در این غمخانه  یـــــــــــــــــکدل می کنم

 سعی من باشد  فرات و  خیـــــــــــمه گاه من صـــــفا

من طواف کعبه ی ارباب فــــــــــــــــــــاضل  می کنم

این مـــــــن و این حنجرو این کام عطشان حســـــین 

 رسم  ابراهیم را یک روزه  باطـــــــــــــــــل می  کنم

گر که معمار قیام خــــــــــــــــــــــــون و آزادی منم

 کربـــــــــــــــــــــــــــــلا را با تن آلاله  پازل می کنم

خواهرم زینب ، کــــــجا چشم  از تو بردارد حسین ؟

راس خون آلود را هـــــــــــــــــمراه محمل می کنم  

نطق قرآن از لبان مــــــــــــــن  نمی افتد ، به شوق  

 خیزران را بر  لب و دندان ، قــــــــــــــابل  می کنم

کعبه ی  شش گوشه ای بر  پا کنم در دشــــت خون 

 جای جای کربلا را کعــــــــــــــــــبه ی دل می کنم

درس دانشــــــــــــــــگاه من  هیهات من الذله است

  حریت را عاشقان،  شـــــــــــــــرط معدل می کنم    

خون بپا کردم که تا  گویم ستمــــــکاری بس است

ورنه کی شمیشر را بر تن حـــــــــــمایل می کنم

شیردل، روزی درخـــــــــــت ظلم می خشکد زبن

 تشنگان معرفت را حــــــــــــــــر عامل  می کنم

 

 

   به نقل از وبلاگ شخصی جناب: http://shmahammadali.persianblog.ir/

 




:: موضوعات مرتبط: شعر , ,
:: برچسب‌ها: شعر , محمد علی شیردل , دستگردان , آبخورگ , مرثیه ,
:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : حسین ذوالفقاری
ت : دو شنبه 17 فروردين 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی